• La Universidad
    • Historia
    • Rectoría
    • Autoridades
    • Secretaría General
    • Pastoral UC
    • Organización
    • Hechos y cifras
    • Noticias UC
  • 2011-03-15-13-28-09
  • Facultades
    • Agronomía e Ingeniería Forestal
    • Arquitectura, Diseño y Estudios Urbanos
    • Artes
    • Ciencias Biológicas
    • Ciencias Económicas y Administrativas
    • Ciencias Sociales
    • College
    • Comunicaciones
    • Derecho
    • Educación
    • Filosofía
    • Física
    • Historia, Geografía y Ciencia Política
    • Ingeniería
    • Letras
    • Matemáticas
    • Medicina
    • Química
    • Teología
    • Sede regional Villarrica
  • 2011-03-15-13-28-09
  • Organizaciones vinculadas
  • 2011-03-15-13-28-09
  • Bibliotecas
  • 2011-03-15-13-28-09
  • Mi Portal UC
  • 2011-03-15-13-28-09
  • Correo UC
- Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Yкраї́нська
  • Log in
    Log in
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Yкраї́нська
  • Log in
    Log in
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Rodríguez, Beatriz"

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    How Valid Are the Content Knowledge and Pedagogical Content Knowledge Test Results of the Teacher Professional Development System in Chile?
    (Springer Nature Switzerland, 2021) Valencia Acuña, Edgar Andrés; Kluttig, Martha; Rodríguez, Beatriz; Manzi, Jorge; García, María Rosa; Taut, Sandy; Pontificia Universidad Católica de Chile
    Teacher policies in Chile often deem content knowledge (CK) and pedagogical content knowledge (PCK) as essential dimensions of teaching quality. The measurement of CK and PCK started in 2002, with two voluntary teacher evaluation programs. CK and PCK gained greater relevance with the National System for the Recognition and Promotion of Teachers’ Professional Development (Teacher Career System, TCS) in 2016. TCS is a mandatory nation-wide policy defining the career paths of educators serving in publicly funded schools. Shortly after the first evaluation process, this chapter attempts to examine critical aspects related to the validity of the CK-PCK test results. Validity is a requirement to justify the high-stakes nature of the test. Along with a description of the policy context and measurement process, the chapter proposes seven assumptions underlying the appropriate use of the test results for the decisions the teacher evaluation program seeks to inform. The chapter discusses how reasonable five out of the seven assumptions are and offers a formative judgment of the validity of the CK-PCK test results. Finally, the chapter offers guidelines for a summative validation agenda discussing various ways of improvement of the mandatory measurement of CK and PCK in Chile
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Reconociendo el mérito docente: Programa de Acreditación de Excelencia Pedagógica 2002-2014
    (Pontificia Universidad Católica de Chile, 2015) Pontifica universidad catolica de chile; Rodríguez, Beatriz; Manzi, Jorge; Peirano, Claudia; Bravo, David; Gonzalez Gutierrez Roberto
    El libro hace un recorrido temático que permite dar cuenta de la génesis del Programa de Acreditación de Excelencia Pedagógica, su relación con otras políticas docentes, la metodología con la cual se aborda la evaluación, los principales resultados hasta el año 2012 y las proyecciones en el nuevo escenario político y social en Chile. Se estructura en siete capítulos, además de una sección inal de conclusiones.

Bibliotecas - Pontificia Universidad Católica de Chile- Dirección oficinas centrales: Av. Vicuña Mackenna 4860. Santiago de Chile.

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback